Wednesday, 6 February 2013

nukilan jiwa .. malam 7/2 1.26am...

ermm...cuti2 ni mmg sukeeeeeeeeeeeee sgt update blog..tira sayang blog ni.. peace yoooo..heheheh ;)
cuti da nk habis..sayang nya nk tinggal rumah... T.T'' sbb kalau da pergi sana mcm2 teringt..terfikir.ter ape.. hidup pom kena truskan mcm biasa..lain lah lau kat sni..papa ada mama ada..kembar ada..hilang sume stress... kesimpulannya agak meroyan jugak lah kalau kat sna bila berjauhan mcm ni even kawan baik ada pom xkan sama mcm family sndri..aishh....tp tu lah kehidupan tira skrg...

bile citer bab kehidupan..ermm.... kehidupan tira skrg alhamdullilah.... bahagia...lengkap...xfkir ape hati pom da xsakit...kena tabah..berlagak tabah..berlakon tabah baru lah betol2 jadi tabah.... kita kena kuatkan dri kita walaupn trpksa....  kita kena nampk kuat baru lah jiwa kita pom kuat..akal dan hati sesuatu yg berbeza..bila akal ckp kuat...lau hati lemah..xdpt lawan gap..melainkan hati ckp ya..akal pom trus setuju dan mampu melakukan ia dgn senang.... so ia bermula dari hati...bukan akal..mulut je ckp XNAK...TP hati ckp NAK..sakit gap kan... 

sebenar nye..setiap masalah ada jalan nya.....cume jalan yg diberikan tu kita yg xnak.... contohnya kehilangan org yg kita sayang...kita syg dia...tapi demi kebahagian dia..kita trpksa lepaskan dia...tu lah jalan sbnrnye..so kita trpksa kecewa disitu....  tapi kalau kita tempuh sepenuh hati..telan segala sakit tu..insyallah.... ketenangan akan memihak kepada kita.......... kerana kita kena percaya gap sume tu KETENTUAN ILAHI...nk tenang..xyah nk cari bf baru..enjoy, shopping..nangis semahu nya..xperlu sume tu..hnya sujud taubat kepada NYa.... bak kata kawan tira...kalau nk dekat dgn kekasih yg hakiki...solat 5waktu...dan bace lah al-quran....insyallah... kebahagian tu milik kita... ;) lau xjadi hal mcm ni...myb tira pom xkan sedar...alpa..lagha...riak..sombong kepada maha pncipta...allahuakbar~! alhamdullilah ya allah..... ;) moga aku hamba yang hina lagi kerdil di sisi allah ini mampu berubah ke arah jalan suci mu ya ALLah.. ;)