Sunday, 5 May 2013

doa utk awak part : 3 ^_^

Assalamualaikum....
AWk... doa saya utk awk....

ya allah,
aku brdoa utk seorang lelaki yg akan,
menjadi sebahagian drpd hidupku,
seorang yg sungguh mencintaiMU lebih dri segalanya,
seorang lelaki yg akn meletakkan aku pd posisi kdua hatinya setelah Engkau...
wajah kacak dan daya tarikan fizikal tidaklah penting.... yg paling penting adalah hati yang sungguh mencintai kpdMU...
aku tidak meminta seorang yg sempurna, namun aku meminta seseorang yg tidak sempurna sehingga aku dapat mmbuatkannya sempurna di mata-MU...
seorang lelaki yg memerlukan sokonganku sbgai peneguhnya....
seorang lelaki yg memerlukan doaku utk kehidupannya... 
seseorang lelaki yg memerlukan senyumanku utk mngtasi kesedihan dia...
seseorang yg memrlukan aku utk mmbuat hidupnya sempurna....

dan aku jua meminta jadikanlah aku seorang perempuan yg dpt mmbuat lelaki trsebut bangga..
berikan aku sebuah hati yg sungguh mencintaimu...
sehingga aku dpt mencintainya dgn cintaMu...
bukan mencintainya hanya sekadar cintaku... berikan aku sifat-Mu yg lembut sehingga kecantikanku kelembutanku, datang dariMu bukan dari luar driku...

berikanlah ak tangan-Mu sehingga aku mmpu brdoa utknya...
berikanlah aku pnglihatan-Mu sehingga aku dpt melihat byk hal baik dlm drinya,,
berikan aku kata2 bijaksana-Mu dan pmberi smgat shingga aku dpt tersenyum padanya....\dan bilamana akhirnyaakn brtemu ..

aku brharap kami brdua dpt mngatakan 
'' betapa besarnya ALLAH itu kerna Dia telah mmberikan kpdku seseorg yg dpt mmbuat hidupku sempurna....''

aku mngetahui bhwa ALLAH ingin kami pada waktu yg tepat dan akn mmbuat segala sesuatu indah pada waktu yg Kau tentukan.... 

kami akan brtemu..itu yg pasti ^_____^





Monday, 29 April 2013

sambungan KEPADA AWK part 2 ^.^

assalamualaikum awak.........

awakk.... di mana awk... saya menunggu awak hadir sebenarnye...setiap hari saya menunggu...dalam solat sy..sy xjemu2 brdoa agar brtemu dgn awk..... sy sedang simpan hati sy..simpan romantik sy...simpan kasih syg sy utk awk...
awkk.... lepas sy jadi milik awk...saya janji saya akan jaga awk sebaik yg mungkin.... pakai minum awk..kesihatan awk... yg pnting kewangan awk..ahhaha~!! =.= *gurau je*

awak.... saya byk kelemahan kalau awk nk tau... saya ada dua prngai yg mama sy sndri pom xsuke... trlalu rajin xkena tempat dan terlalu malas xkena msa..sy suke basuh baju dan msa basuh sy suke cium bju sy..msa sidai pom dan lepas lipat pom saya suke hidu... saya suke kemas bilik sy jika bilik trlalu brsepah..dan sy akan hias bilik sy jika sampai msa sy gedix nk hias bilik sy.. sy plg xsuke pgng pnyapu.. nnti rumah kita kita pkai vacum je lah k... xpom pkai org gaji khas utk kemas umahh... tp masak utk awk tetap sy :) 

saya dlu diet plus xlalu makn sbb putus cinta... tp skrg sy sdng tggu awk.... dia yg lama da xda dlm hati da... hati sy perlu di isi oleh awk..jd hati ni masih kosong.... jadi skrg diet sy da xteratur..lau sy rsa lapar dan sgt lapar..sy mkn je ape yg sy nk mkn..xdiet xtreme mcm dlu da.. sy da risau. =,= hahah~!! xkn lah sy nk patah hati lagi kan dan berat badan trun pulak..xnk lah. lepas ni nk diet dgn ikhlas..yeah..sbb nk nampk cantik masa kat pelamin bile dgn awk...... ;) 

awak sy akan tggu awk hadir...bile awk da hadir..awk akan bace blog ni... awk jga dri,, awk jga brgaulan awk..awk jga iman awk... dan awk jga cinta awk k..tu khas utk sy sbnr nye.. 

sy doakan kesejahteraan awk walaupun kita mungkin belom lagi bertemu atau kita sudah bertemu atau awak masih jauh..tuhan masih xtemu kan kita lagi..dan saya xtau sape awak sebenarnya lagi .awk, awk lah pemilik tulang rusuk saya..awk lah iman sy..awaklah adam sy..awaklah bapa kepada bakal anak2 sy..dan awak lah pembimbing saya ke syurga.... saya menunggu awk hadir..... tuhan akan pertemukan kita jugak suatu hari nnti... in sha allah.. 

salam tira 6.29pm 29/4/2013

Wednesday, 6 February 2013

nukilan jiwa .. malam 7/2 1.26am...

ermm...cuti2 ni mmg sukeeeeeeeeeeeee sgt update blog..tira sayang blog ni.. peace yoooo..heheheh ;)
cuti da nk habis..sayang nya nk tinggal rumah... T.T'' sbb kalau da pergi sana mcm2 teringt..terfikir.ter ape.. hidup pom kena truskan mcm biasa..lain lah lau kat sni..papa ada mama ada..kembar ada..hilang sume stress... kesimpulannya agak meroyan jugak lah kalau kat sna bila berjauhan mcm ni even kawan baik ada pom xkan sama mcm family sndri..aishh....tp tu lah kehidupan tira skrg...

bile citer bab kehidupan..ermm.... kehidupan tira skrg alhamdullilah.... bahagia...lengkap...xfkir ape hati pom da xsakit...kena tabah..berlagak tabah..berlakon tabah baru lah betol2 jadi tabah.... kita kena kuatkan dri kita walaupn trpksa....  kita kena nampk kuat baru lah jiwa kita pom kuat..akal dan hati sesuatu yg berbeza..bila akal ckp kuat...lau hati lemah..xdpt lawan gap..melainkan hati ckp ya..akal pom trus setuju dan mampu melakukan ia dgn senang.... so ia bermula dari hati...bukan akal..mulut je ckp XNAK...TP hati ckp NAK..sakit gap kan... 

sebenar nye..setiap masalah ada jalan nya.....cume jalan yg diberikan tu kita yg xnak.... contohnya kehilangan org yg kita sayang...kita syg dia...tapi demi kebahagian dia..kita trpksa lepaskan dia...tu lah jalan sbnrnye..so kita trpksa kecewa disitu....  tapi kalau kita tempuh sepenuh hati..telan segala sakit tu..insyallah.... ketenangan akan memihak kepada kita.......... kerana kita kena percaya gap sume tu KETENTUAN ILAHI...nk tenang..xyah nk cari bf baru..enjoy, shopping..nangis semahu nya..xperlu sume tu..hnya sujud taubat kepada NYa.... bak kata kawan tira...kalau nk dekat dgn kekasih yg hakiki...solat 5waktu...dan bace lah al-quran....insyallah... kebahagian tu milik kita... ;) lau xjadi hal mcm ni...myb tira pom xkan sedar...alpa..lagha...riak..sombong kepada maha pncipta...allahuakbar~! alhamdullilah ya allah..... ;) moga aku hamba yang hina lagi kerdil di sisi allah ini mampu berubah ke arah jalan suci mu ya ALLah.. ;)

Wednesday, 30 January 2013

KEPADA AWAK... T,T


Assalamualaikum awak .

Ye . Awak .Encik jodoh saya . Saya mungkin tak kenal awak .Mungkin kita jauh . Mungkin kite pernah berselisih . Mungkin . Segala-galanya mungkin . Tapi awak . Awak jodoh saya . Kadang-kadang saya tertanya-tanya apa yang awak buat sekarang . Mungkin tengah menunggu waktu solat . Alhamdulillah la kalau macam tuh . Saya betul-betul harap awak macam tuh . Semoga awak sihat . Ye . Sihat . Jaga diri awak sebab saya perlukan awak sebagai jodoh saya , ibu bapa awak memerlukan awak sebagai anak mereka .

Awak . Saya bukan lah baik . Saya masih lagi manusia biase yang melakukan dosa . Saya tidak perfect untuk jadi ketua bidadari awak di syurga . Tapi awak . Saya tak boleh mengharapkan Encik Jodoh sempurna . Baik dari segi rupa atau agama . Sebab Allah S,.W.T dah menjanjikan

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

Surah An-Nur-26

Siapalah saya untuk meminta yang sempurna sedangkan diri ini masih jauh lagi dari kesempurnaan . Awak . Kalau awak la jodoh saya , bimbinglah saya . Tegurlah saya jika saya melakukan kesalahan . Janganlah terus menghukum saya dengan apa yang saya tak lakukan . Awak . Kalau awak encik jodoh saya , saya harap cinta dalam hati ni hanya mekar untuk awak . Rindu dalam hati ni hanya ada untuk awak . Begitu juga dengan awak . Semoga hati awak masih lagi mempunyai tempat untuk saya walaupun sedikit .

Saya mengharapkan hubungan awak dengan keluarga awak baik . Semoga awak dapat menghormati ibu-bapa saya ,keluarga saya , seperti mana awak menghormati ibu bapa awak dan keluarga awak . Semoga awak dapat menjaga saya dan melindungi saya ,seperti awak menjaga diri sendiri dan keluarga .

Encik jodoh . Semoga saya dapat bertemu dengan awak secepat mungkin . Bukan kerana gatal atau apa tapi saya ingin menyelamatkan diri dari godaan syaitan . Saya nak menyelamatkan diri dari zina . Saya nak menyelamatkan diri daripada pengaruh-pengaruh zaman muda ini .

Awak . Saya mengharapkan cinta yang lahir dari hati saya untuk awak dapat menghapuskan cinta-cinta yang pernah hadir dalam hidup saya . saya da xnak sakit lagi...Saya mengharapkan cinta awak untuk saya juga dapat membuang semua cinta-cinta yang pernah wujud dalam hidup awak .

Dear Encik Jodoh ,

Saya mengharapkan kalau tergerak hati awak untuk membaca surat nie , akan ada 1 perasaan halus yang hadir . Saat awak membaca surat ni, semoga ade sedikit rasa bahagia . Awak . Semoga rasa sayang tuh hadir saat awak membaca surat nie . Bimbing la saya untuk menjadi muslimah yang sejati . Bimbing lah saya untuk hanya memandang awak sebagai jodoh, imam, pemilik tulang rusuk,suami, dan sahabat .

Encik Jodoh ,

Saya bukan mahu berkawin cepat kerana desperate . Jauhkanlah rase tuh dari hati awak . Saya cume ingin menjadi yang halal untuk orang yang betul . Saya takut dengan godaan syaitan . Saya takut diri saya hanyut lagi dalam arus duniawi ni lebih dalam .Lebih jauh......Saya takut sekiranya saya hanyut dan terus lemas dalam arus nie dan tak boleh diselamatkan lagi .

Maafkan saya sebab mengarang terlalu panjang untuk awak di saat kita masih belum mengenali sesama sendiri . Maafkan saya jugak sebab meminta terlalu banyak  pada saat belum kita bertemu . Maafkan saya kerana pernah bercinta dengan lelaki yang selain awak .Maafkan saya kerana pernah melunakkan suara untuk lelaki yang selain awak . Maafkan saya kerana pernah merindui orang yang selain awak .Maafkan saya pernah memimpikan lelaki lain untuk menjadi jodoh selain awak .......


Semoga awak berjumpa dengan surat ini . Semoga ade rase yang wujud semasa membaca surat ini . Semoga rase cinta bercambah di hati kita saat kita berjumpa .

Semoga gembira awak di sana, di tempat yang saya tak tahu .


yang ikhlas ,
SAYA


Sunday, 27 January 2013

RAHSIA JODOH



Inilah yang sering kali berlegar dalam benak fikiran manusia yang masih menanti siapa pasangan hidupnya di dunia ini. (macam saya jugak setelah gagal menahankan hubungan 5 tahun lama nya! down sgt down..tp semngat kental..redha... terima hakikat saat di uji mampu mngatasi kekecewaan ni ;) alhamdullilah.....  )


Jodoh itu di tangan Tuhan.Tiada sedikitpun kuasa dari tangan manusia untuk menetapkan siapa yang bakal kita kahwini kelak.( percaya lah..walau belum lalui lagi..tapi PERCAYA LAH YAKIN LAH... ! )


Barangkali ramai yang menyangka bahawasanya jodoh itu mampu di rancang mengikut kebahagiaan diri sendiri,namun kenyataannya adalah tidak.Jodoh itu merupakan ketetapan Tuhan yang tidak berubah biarpun sedikit.( belajar dari kesilapan lampau... jgn terlalu mnharap takot xjadi... lepas ni insyallah... akan ada pnganti.... nk bercinta mcm dlu..huh penat.. trus nk kawin lau boleh.. ;) moga2 )


Bila sudah punya kekasih hati yang cantik/kacak,jangan terlalu takbur.Usah kita berlagak seolah-olah kita memang tahu orang yang kita cintai selama beberapa tahun itu adalah jodoh yang terbaik buat kita.

Maksudnya,apabila kita jatuh cinta dan cinta kita berbalas,usah berlagak seperti kita tahu orang yang kita cintai dan mencintai kita itu adalah jodoh kita,kerana jodoh itu adalah salah satu dari rahsia Allah. 

*gambar hiasan *bukan jodoh saya lah!! :) 


maka...

YAKINLAH bahawa ALLAH SEDANG MEMPROSES… MENGGERAKKAN pasangan kita untuk bertemu dengan kita dalam satu suasana yang pasti menjadi ingatan kita buat selama-lamanya. Allah sedang aturkan tidak sesaat awal dan tidak sesaat lewat… TEPAT PADA WAKTUNYA.Tugas kita teruskan memohon pertolongan Allah dengan SABAR dan SOLAT.


Mohon........



 Buangkan hijab keraguan ini, sedarilah Allah setiap saat.. di sana pasti saudara akan berasa yakin pada Allah setiap saat hidup ini. (jgn ragu..yakin lah..dan yakin~! )


doaku....


“Ya Allah, kami mohon kepadaMu ya Allah agar saudara-saudara kami menerima jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Semoga jiwa-jiwa mereka datang kepadaMu dengan benar dan menerima 100% sepenuhnya segala kehendakMu tanpa ada ragu samada yang nyata atau tidak nyata. Terima kasih ya Allah, terima kasih.” 


dan................


Bernikahlah kerana Allah Taala.Jadikan gerbang perkahwinan itu sebagai satu ibadah.Kerana dalam dunia rumah tangga itu,masing-masing punya tanggungjawab yang perlu di tunaikan.Alangkah indahnya jika di saat si suami mengimamkan solat,isteri dan anak-anak turut serta menjadi makmum di belakang serta mengaminkan segala doa yang di panjatkan.Itulah nikmat yang bakal di perolehi andai semua yang kita lakukan kerana Allah. (angan2 ku..insyallah.... moga bakal suami ku beriman...soleh... melampau sgtkah permintaan ni... mampu kah?layak kah... insyallah..berdoa dan berdoa.. amin ;)