Friday, 28 December 2012

subhanallah

akhirnye gugur sekali lagi malam ni..xtau kenapa..
hahaha..lawak kan..syafa tegur trus air mata mngalir tnpa diminta...
da bape kali da mcm ni...
gara2 sebab tibe2 tringat dan tgk2 gmbr lama... last2 kua gmbr yg mnyetapkan hati ni..
mudah terusik hati ni.....
tira lemah sgt ke...
kenapa..
tp perlu ke bersedih lagi...
sakit lagi...
masih bersisa sume tu..tuhan je tau mcm mna rasa...tp tira akur. trsungkur atas kelemahan dri sndri..
ya allah..kuatkanlah kembali smgat ni.hati ni..cekal kan lagi.... moga ia terubat,,
tira tahu ambil masa...tp dlm msa yg sma....benda tu dtg dan dtg mnyentapkan hti ni..
moga tira trus cekal..insyallah ;)
xputus-putus..bagi kata smgat kat dri sendiri....sedih sgt sedih ....

Thursday, 27 December 2012

hati..... -.-

xtau ape yang xkena dgn hati..kadang2 resah sendiri.. 
sunyi sgt ke..
ke tira xdpt terima hakikat sebenar lagi..
tapi hakikat ape.....
ya allah..sepenuh hati dah tira da dapat terima...tapi kenapa masih ada lagi kekosongan....
saat ada yang mengisi kekosongan...hati menolak..
ntahlah........
susah nk bukak hati ni untuk orang lain....
mungkin tira semakin berhati-hati dalam memilih the true,and reallly true..almost true love..hehehe ;)
orang yang da biasa bercouple..at last dia putus..rasa sangat kosong.. melainkan orang tu xpenah couple..sunyi dia lain dari org yg pnah couple..tapi bile fikir balik terdesak sgt ke aku ni??aish.. xjugak...
dah berbulan2 dah hidup mcm ni..alhamdullilah ok je... 
jeles ke tgk org lain berpasangan tapi diri sndri x??rasanya x jugak..
jadi apekah??hahahahah~!! mulut ckp selesa..tapi hati... perlukan seseorang jugak..perlu dicintai jugak..
tp ntah...keinginan ingin berpasangan tu fitrah seorang manusia..
mungkin tu kot yang tira rasa.. ingin berpasangan...tapi mahu brpsangn dengan YANG HALAL..makna nye???insyallah ^.^''
ya allah..tabahkanlah hati ni..
bile tgk gambar sendiri...

kesian nye kat perempuan ni..sangat sangat sangat sangat sangat SAKIT  kan dlu...... T,T terlampau sakitkan tira..
tabahnya hati saya...saya pom bangga dengan diri sendiri... 
....SUme muka redha je... bile fikir balik..eh tu ke aku? CERIA tp ada SEDIHnye...
ya allah...allah sangat mnguji diri ni... kesabaran je ubatnye..... so..plexx be strong dear :) 




Sunday, 16 December 2012

tiada halangan... :)

erm.. suke lak update blog..rmai yg view..hhehehehehe :)

saje nk share citer....
satu hari...
hati yang penuh dgn kasih syg...penuh dgn cinta..remuk mcm tu je.. hrmmmm...
tuhan saje yg tahu betapa sakitnya.. kalau boleh tira da xnk rsa sakit tu lagi..sgt sakit..terlalu...
sakitkan kalau di kecewakan......

kalau ikutkan hati...ikutkan perasaan... ikutkan kehendak..nak je meraung2..sangat2 meraung.... tp..
akal fkiran yg waras mnhalangkan nye trlebih dahulu..AMIK SUME PERKARA YG MNGUJI KITA SECARA POSITIF.....

~mcm mna??? dekatkanlah diri kamu kepada maha pencipta.. iNSYallah..TENANG...itu lah ubat utk diri ini sbnrnye... hehehe... sbb tu org tgk cik tira bahagia je..xda pape.. tp dlm hati...cube melawan..lawan dan lawan....tira percaya TUHAN xkn uji hambanya jika hamba nya xmampu..dan berlipat ganda tuhan berikan kenikmatan kepada hambanya yang sabar... INSYAALLAH.. :)
~ibubapa adalah ubat yang kedua.... mmg lumrah manusia.. dlu masa alpa..masa naif..msa hapy..lupe sume... tp kekasih yg brsma sblm ni..adalah kekasih semntra.. kekasih yg kekal abadi adalah IBUBAPA dan ALLah.... tadahkanlah tgn dan berdoa setiap utk kedua ibubapa mu,,, insyllah berkat hidup.... :) tenang hati..dan minta lah doa ibu setiap hari....
~ cekal kan hati..jgn ikutkan nafsu.... jgn ikut akal..ikut kata hati..jika ingin membuangnye...buangkan lah seikhlas hati...jika masih ragu2... itu lah yg akn mnganggu kehidupan kita sbnrnye..

so,sape2..jgn jadikan kekecewaan mnhalang utk kita trus hidup dan perlu dan perlu perlu brsemngat...

karma itu wujud sebab tuhan adalah maha adil.... doakan lah yg terbaik..... bile hati tenang....hidup pom bahagia..
sal jodoh.. putus cinta xkn mnhalang kita bertemu jodoh yg lain.. percaya lah jodoh yg lebih baik selepas ini yg akan kita temui... *tira pom brharap mcm tu*heheheh..insyllah..belajar lu lah~!!!! :)

k lah... assalamualaikum.



Saturday, 15 December 2012

diet and diet... but never die... *tips dri tira*

Lama x UPdate bLOg
nk citer jiwang2 kan... xda citer lg..ok..
nk citer sal Cik tira skrg ngah oN diet..... diet secara natural..tnpa amik ubat sampingan... atau ape2..juz jga pngambilan makanan...nk kata xcersice pom xjgk..malas jugak...ahhaha~! t balik kmpung ni lah nk jogging.lau kat sni takot kena kejar ANJING..=.=''

ni gmbr sebelum diet..dari sem satu smpai sem 3... lau masuk kan sume..mmg xmuat lah kan..gmbr lama2 byk giler~! t nk bg anak2 tgk..xleh padam..ehhehe ;)




berisi sgt2 kan...
then satu hari.dapatlah satu HIDAYAH,, nekad nk kurus..nak dan nak~!!!!! jadi.... akhirnye... 
sikit makin sikit berat badan makin turun..walaupn xturun secara drastik..tp tetap hppy bile tgk hasil nye..kikiki :)




ermm..awesome... suke ;) mcm xpercaya... tapi baru amal SEBULAN lebih hasilnye sgt sgt sgt puaskan hati..
tira cume makan
1.pagi-fishball utk srapan... lau lapar2 sgt lah..dlu mkn buah utk srapan tp  bajet xda...mahal lah~!! so beli fishball hrga rm1.20 .breakfast mak sure jgn skip..
2.jgn minum air manis... minum byk airmasak.... asal rsa nk lapar je,minum air masak...satu hari tira leh hbiskan 5botol air masak... 
3.tgahri.,lau lapar sgt..beli mihun atau beli lauk je... makan lauk..cube pujuk hati jgn makan nasi... tp tgk member aishh dugaan~!!! sabar je... tp nasi at least kena amik jgk lah..sekali seminggu...
4.mlm..goreng mihun,atau buat sup mihun..dlm mihun wajib ada sayur n goreng bg pedas2...mkanan pedas leh bakar lemak...
5.lau rsa makan lebih skit2.cepat2 minum air teh hijau..sbb teh hijau leh cepatkan proses metabolisma..bgus utk diet.. 
6..itu je..ahhahaha... sekarang diet masih dlam proses,,hasil nye masih belom memuaskan.. usaha lagi..lagi dan lagi~!!yeah~!!! i like u DIET... huhuhu~!! :)



tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......... ahhaha~! * gelak bangga* insyaAllah... inprogress.. usaha lagi..yeah~!!