Sunday, 27 January 2013

RAHSIA JODOH



Inilah yang sering kali berlegar dalam benak fikiran manusia yang masih menanti siapa pasangan hidupnya di dunia ini. (macam saya jugak setelah gagal menahankan hubungan 5 tahun lama nya! down sgt down..tp semngat kental..redha... terima hakikat saat di uji mampu mngatasi kekecewaan ni ;) alhamdullilah.....  )


Jodoh itu di tangan Tuhan.Tiada sedikitpun kuasa dari tangan manusia untuk menetapkan siapa yang bakal kita kahwini kelak.( percaya lah..walau belum lalui lagi..tapi PERCAYA LAH YAKIN LAH... ! )


Barangkali ramai yang menyangka bahawasanya jodoh itu mampu di rancang mengikut kebahagiaan diri sendiri,namun kenyataannya adalah tidak.Jodoh itu merupakan ketetapan Tuhan yang tidak berubah biarpun sedikit.( belajar dari kesilapan lampau... jgn terlalu mnharap takot xjadi... lepas ni insyallah... akan ada pnganti.... nk bercinta mcm dlu..huh penat.. trus nk kawin lau boleh.. ;) moga2 )


Bila sudah punya kekasih hati yang cantik/kacak,jangan terlalu takbur.Usah kita berlagak seolah-olah kita memang tahu orang yang kita cintai selama beberapa tahun itu adalah jodoh yang terbaik buat kita.

Maksudnya,apabila kita jatuh cinta dan cinta kita berbalas,usah berlagak seperti kita tahu orang yang kita cintai dan mencintai kita itu adalah jodoh kita,kerana jodoh itu adalah salah satu dari rahsia Allah. 

*gambar hiasan *bukan jodoh saya lah!! :) 


maka...

YAKINLAH bahawa ALLAH SEDANG MEMPROSES… MENGGERAKKAN pasangan kita untuk bertemu dengan kita dalam satu suasana yang pasti menjadi ingatan kita buat selama-lamanya. Allah sedang aturkan tidak sesaat awal dan tidak sesaat lewat… TEPAT PADA WAKTUNYA.Tugas kita teruskan memohon pertolongan Allah dengan SABAR dan SOLAT.


Mohon........



 Buangkan hijab keraguan ini, sedarilah Allah setiap saat.. di sana pasti saudara akan berasa yakin pada Allah setiap saat hidup ini. (jgn ragu..yakin lah..dan yakin~! )


doaku....


“Ya Allah, kami mohon kepadaMu ya Allah agar saudara-saudara kami menerima jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Semoga jiwa-jiwa mereka datang kepadaMu dengan benar dan menerima 100% sepenuhnya segala kehendakMu tanpa ada ragu samada yang nyata atau tidak nyata. Terima kasih ya Allah, terima kasih.” 


dan................


Bernikahlah kerana Allah Taala.Jadikan gerbang perkahwinan itu sebagai satu ibadah.Kerana dalam dunia rumah tangga itu,masing-masing punya tanggungjawab yang perlu di tunaikan.Alangkah indahnya jika di saat si suami mengimamkan solat,isteri dan anak-anak turut serta menjadi makmum di belakang serta mengaminkan segala doa yang di panjatkan.Itulah nikmat yang bakal di perolehi andai semua yang kita lakukan kerana Allah. (angan2 ku..insyallah.... moga bakal suami ku beriman...soleh... melampau sgtkah permintaan ni... mampu kah?layak kah... insyallah..berdoa dan berdoa.. amin ;)



No comments:

Post a Comment